Google AdWords - serwis reklamowy Google sprzedający linki reklamowe wyświetlane jako reklamy kontekstowe w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących z Google AdSense, sprzedawany w modelu CPC, czyli opłaty naliczanej za każde kliknięcie w reklamę.
Firma nie podaje dokładnie swoich zysków z usługi AdWords, wiadomo jedynie, że łączny przychód z AdWords i AdSense wyniosły w 2007 ponad 16 miliardów USD., zaś wszystkie formy reklamy emitowane przez Google stanowiły 23,7% rynku reklamy internetowej w Stanach Zjednoczonych w czwartym kwartale 2007.
Obecnie wyróżniane są dwa główne sposoby tworzenia linku sponsorowanego AdWords:
* poprzez wybór słów kluczowych, na które będzie się wyświetlała reklama AdWords
* poprzez wybór witryn internetowych, na których wyświetlana będzie reklama AdWords
Pozycja linku sponsorowanego AdWords w wynikach linków sponsorowanych ustalana jest na podstawie:
* Wyniku Jakości reklamy
* maksymalnej stawki CPC, ustalanej przez reklamodawcę.
piątek, 5 czerwca 2009
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz