piątek, 5 czerwca 2009

programy partnerskie

Program partnerski to wzajemna współpraca webmastera i właściciela np. sklepu internetowego oferującego towary bądź usługi. Współpraca polega na tym, że promujesz towary bądź usługi a jak ktoś z Twojego polecenia dokona zakupu, to dostaniesz prowizję (zazwyczaj 5%-50% wartości zamówionego produktu). Na takim promowaniu towarów bądź usług można sporo zarobić. Niestety, są też nieuczciwe programy partnerskie które nie wypłacają należnych pieniędzy w tym serwisie mam zamiar opisać tylko wypłacalne programy partnerskie.

W praktyce wygląda to tak, iż klient X wchodzi na stronę internetową partnera. Na stronie tej zapoznaje się z ofertą sklepu Y, po czym ze strony partnera za pomocą hiperłączy przechodzi na stroną sklepu. Jeżeli klient ten dokona zakupów w sklepie organizatora - wówczas partner otrzymuje prowizję (zazwyczaj w postaci kilku procent wartości zamówienia) od organizatora.

Programy partnerskie tworzone są najczęściej przez sklepy, które sprzedają produkty z dużą marżą. Dotyczy to np. takich branż jak jubilerstwo, markowe perfumy czy e-booków. Wszędzie tam - gdzie sklep może odstąpić część swojego zysku na rzecz większej sprzedaży. Również na rynkach sportowych np. związanymi ze sportami zimowymi (snowboard, narciarstwo) inwestuje się w programy partnerskie - ze względu na to, iż istnieje sporo stron traktujących o sportach zimowych, strony te są potencjalnymi partnerami programów partnerskich.

Regulaminy programów partnerskich najczęściej dokładnie precyzują rolę uczestnika takiego programu. W większości przypadków partner nie jest ani przedstawicielem organizatora ani pośrednikiem pomiędzy klientem a sklepem.

Programy partnerskie wykorzystywane są nie tylko przez małe i średnie sklepy, którym zależy przede wszystkim na zdobywaniu popularności w sieci. Z tego typu narzędzi korzystają również firmy, które mają dominującą pozycję na rynku. Przykładem dużej firmy stosującej program partnerski jest Allegro.pl.

Prowizje czy premie dla uczestników nie zawsze stanowią tylko procent od kwoty zamówienia. Przykładowo, Allegro płaci partnerom również za pozyskanie każdego uczestnika - który założy w serwisie konto i je aktywuje .

Istnieją także tzw. sieci partnerskie, które oferuje wiele programów partnerskich z jednej ręki. Przykładem takiej międzynarodowej sieci partnerskiej jest firma zanox, dzięki której można skorzystać z jednej ręki z ponad 2000 programów partnerskich ze szczegółowym raportowaniem zarobionych prowizji wg. poszczególnych programów.

Partycypowanie w programie partnerskim jest rodzajem telepracy.

2 komentarze:

  1. Bardzo często programy partnerskie mylone są z programami lojalnościowymi. Te drugie w myśl artykułu https://zencard.pl/blog/programy-lojalnosciowe-jak-sie-w-nich-polapac-i-ktory-wybrac mają za zadanie przede wszystkim zbudować bardzo fajną i zarazem trwałą relację z naszym klientem. W końcu zbieranie punktów lojalnościowy jest swego rodzaju ukłonem w kierunku naszego klienta, który jest wierny naszej firmie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prowadząc sklep internetowy trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, które mają wpływ na relacje z klientem. Jednym z nich i w zasadzie najważniejszym jest wysyłka towarów. Aby ją usprawnić można skorzystać z gotowych rozwiązań biznesowych jak np. Sendit. Sendit https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek/ jest pełnym oraz kompleksowym pakietem technologii integracji z przewoźnikami. Za jego pomocą klient może wybrać najbardziej dogodną metodę wysyłki na etapie koszyka. Integracja z Sendit w dużym stopniu przyczynia się do obniżenia kosztów przesyłki, a także usprawnia wszelkie procesy związane z wysyłką towarów.

      Usuń