piątek, 5 czerwca 2009

reklama płatna

Reklama to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np.promowanie marki).

Nieodzowną cechą rynku konkurencyjnego jest konieczność zdobywania i utrzymywania klientów. Cel ten osiąga się coraz trudniej, szczególnie w czasach nadprodukcji towarów masowych. Szybko okazało się, że nie wystarczy dbałość o jakość wyrobów czy usług, niezbędne jest skuteczne nawiązanie kontaktu z potencjalnym odbiorcą. Instrumentem podstawowym jest tu reklama, od dziesięcioleci kreująca obraz produktu (usługi), jak i potrzeb klientów.

Trudno przeceniać jej gospodarcze znaczenie. Z jednej strony reklama wprowadza towar na rynek, informując o nim, a z drugiej buduje ogromny przemysł zajmujący się wyłącznie opracowywaniem odpowiednich strategii rynkowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz